Geschiedenis Riviera Maison

Riviera Maison werd in 1948 opgericht door Jacques en Dini Teunissen in Amsterdam. Bij de opening was er echter nog helemaal geen sprake van meubels en woonaccessoires, omdat Riviera Maison begon als bloemenwinkel. In die tijd heette het dan ook ‘Rivièra Bloemsierkunst’. De naam Rivièra is afkomstig van de Bloemenrivièra in Noord-Italië, gelegen aan de grens met Frankrijk.

De bloemenwinkel is al snel een succes. De bruidsboeketten van het echtpaar zijn zo gewild, dat ze zelfs worden gebruikt tijdens het 25-jarige huwelijk van Koningin Juliana en Prins Bernhard.

Henk Teunissen

Nadat Jacques en Dini een nieuw filiaal hebben geopend in Amsterdam in 1960, betreedt ook zoonlief Henk de werkvloer in 1975. Henk speelt een belangrijke rol in het leggen van zakelijke contacten, waardoor er steeds meer bedrijven klant worden van de winkel.

Nadat Henk Teunissen in 1985 de zaak van zijn ouders overneemt volgt er een belangrijke wending. Hij opent een nieuw filiaal (weer in Amsterdam) en start ook niet lang daarna met het verkopen van woonaccessoires. Tijdens een vakantie in Maleisië koopt hij een grote partij Aziatische potten die met succes worden verkocht. Dit zorgt ervoor dat de verkoop van woondecoraties een belangrijk onderdeel van het bedrijf worden.

Interieurwinkel Riviera Maison

In 1989 neemt Henk Teunissen een Creative Director (Nico Tijsen) aan, waarna 4 jaar later in Haarlem de eerste winkel met meubels wordt geopend. Weer 4 jaar later wordt de naam van het bedrijf officieel veranderd in Rivièra Maison, omdat de winkels inmiddels een compleet aanbod hebben aan meubels en accessoires voor in huis en de tuin.

Sfeer en beleving

Vanaf de switch van bloemenwinkel naar het verkopen van woondecoraties werkt Rivièra Maison hard aan de sfeer en de beleving in hun winkels. In iedere winkel wordt een tijdloze, chique, exclusieve en comfortabele sfeer gecreëerd. Dit leidt tot een doorslaand succes op verschillende beurzen, een groot dealernetwerk in het buitenland en zelfs tot de prijs van ‘Bestel Winkelketen in Nederland’ in 2008.

Van winkel tot merk

Door het doorslaande succes van het concept ‘Rivièra Maison’ wordt Rivière een echt woonmerk. Het lifestyle concept, door Rivièra zelfs een ‘Way of Life’ genoemd, slaat in het buitenland ook erg aan. Dit met nieuwe winkels in bijvoorbeeld Finland, Duitsland en Noorwegen.

Marketing

Inmiddels is Riviera Maison een mateloos populair woonmerk in Nederland. Dankzij slimme marketing heeft Riviera voor grote bekendheid gezorgd in Nederland. Zo was er in Goede Tijden Slechte Tijden een totale woonkamer ingericht met Riviera Maison spullen, was de set van Life4You volledige ingericht met Riviera Maison en zit Robert ten Brink tijdens All You Need is Love inmiddels al heel wat jaren op een Riviera Maison Bank. Daarnaast is Riviera Maison erg actief op social media, waarbij de interieur- en styling tips en nieuws elkaar snel opvolgen.

Toekomst

Met winkels in o.a. Duitsland, Seoul, Moskou en zelfs Kazachstan is Riviera Maison inmiddels een wereldwijd gerenommeerd interieurmerk. Vanwege de snelle groei en populariteit van Riviera is onze verwachting dat het aantal winkels en dealers over de hele wereld alleen maar groter wordt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten